Dijital pazarlamada canlı yayında alışveriş trendi

İSTANBUL’DA DİJİTAL PAZARLAMA SEKTÖRÜNDE SON DURUM

İstanbul (İGFA) – Dijital pazarlama stratejileri, markaların vazgeçilmezi olarak yüksek yatırım getirisi sağlayarak doğrudan hedef kitleye ulaşma imkânı sunuyor. Özellikle 2024 yılının son çeyreğinde reklam ve e-ticaret harcamalarında önemli artışlar yaşandı.

Türkiye e-ticaret pazarında Kasım ayında gerçekleşen satışlar, yüzde 100’lük bir ciro artışı sağladı. Dijital pazarlama sektöründen Yasin Kaplan, adetsel satışlarda yaşanan düşüşün enflasyonist ortamın etkisiyle dengelenme sürecine işaret etti.

İndirim oranlarının yükselmesiyle ayakkabı, gömlek, mont, ceket ve elektrikli süpürge gibi ürünler, en çok tercih edilen kategoriler arasında yer aldı.

Ayrıca, internete bağlı akıllı ev aletlerinin satışlarında da belirgin bir artış gözlendi. Türkiye’de 500 milyar TL’lik bir pazar hacmine ulaşılırken, sektörün yıl sonu beklentisi ise 2.4 trilyon TL seviyesinde.

“CANLI YAYINDA ALIŞVERİŞ TRENDİ YÜKSELİYOR”

Yasin Kaplan, reklam teknolojilerinde yapay zekanın önemli bir trend olduğunu belirtirken, TikTok’un genç hedef kitlelere ulaşmada etkin bir araç haline geldiğini vurguladı.

Canlı yayın alışverişlerinin hem TikTok hem de YouTube üzerinden yaygınlaşması, tüketici alışkanlıklarını dönüştürüyor. Google, Meta ve Yandex gibi platformlar da reklam teknolojilerinde güçlü bir konumda.

2025 yılında yapay zeka destekli reklamcılık ve yenilikçi platformların sektörde yeni başarı hikayeleri yaratmaya devam edeceği öngörülüyor.

Related Posts

Yeni bir kan grubu keşfedildi: Gwada Negatif

Fransa’nın ulusal kan tedarik kurumu EFS, dünyada ilk kez tespit edilen yeni bir kan grubu sistemini kamuoyuna duyurdu.

WhatsApp’a reklam geliyor

Yıllardır kullanıcılarına ücretsiz ve reklamsız hizmet sunan WhatsApp, sonunda platforma reklam getirme kararı aldı. Meta çatısı altındaki popüler mesajlaşma uygulaması, ilk etapta yalnızca “Durum” (Status) bölümünde reklam gösterecek.

BYD’nin SEAL U modeli ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ seçildi

BYD SEAL U modeli Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyelerinin oylarıyla 2690 puan alarak, “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçildi. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, “Hem elektrikli hem de şarj edilebilir hibrit versiyonuna sahip SEAL U, Türkiye’de Yılın Otomobili Ödülü’nü kazanarak, bu başarılara bir yenisi ekledi” dedi.

Ampute Milli Takımı kampa girdi

Polonya’da düzenlenecek özel turnuva öncesinde Ampute Milli Futbol Takımı Kırşehir’de kampa girdi.

Sürücüsüz taksi hizmeti sunmak için tasarlanan Cybercab sergilendi

Tesla tarafından geliştirilen ve kullanıcılara sürücüsüz taksi hizmeti sunacak Cybercab, Paris’te düzenlenen VivaTech 2025 etkinliğinde görücüye çıktı.

Güneş’in güney kutbu ilk kez görüntülendi

Solar Orbiter uzay aracı, Güneş’in keşfedilmemiş güney kutbunu ilk defa gözler önüne serdi. Avrupa Uzay Ajansı ESA ve NASA’nın ortak yürüttüğü bu çığır açan görev, Güneş’in manyetik alanının 11 yılda bir nasıl tersine döndüğünü anlamak için kritik …