Huawei’den beş dakikalık şarjla 2.800 kilometre menzil

Elektrikli araçlar son yıllarda büyük ilgi görse de, kullanıcıların aklındaki en büyük soru halen aynı: “Ya yolda kalırsam?” Menzil kaygısı olarak bilinen bu durum, pek çok kişinin fosil yakıtlı araçlardan vazgeçmesini zorlaştırıyor. Otomotiv ve teknoloji dünyasında yıllardır bu sorunu ortadan kaldıracak çözümler aranıyor.

Bazen daha hafif batarya tasarımları gündeme geliyor, bazen de birkaç dakikalık şarjla yüzlerce kilometre yol almayı vadeden hızlı şarj teknolojileri… Ancak Huawei’nin üzerinde çalıştığı iddia edilen yeni pil, bu alanda şimdiye kadar duyduğumuz rakamların çok ötesinde.

Şirketin geliştirdiği katı hal bataryanın, yalnızca beş dakikalık şarjla 2.800 kilometreden fazla menzil sunabileceği öne sürülüyor. Bu, bugünkü standartlara göre neredeyse hayal gibi bir değer. Elbette uzmanlar, böyle bir teknolojinin kısa sürede hayata geçmesini beklemiyor; hatta ticari olarak kullanılabilir hale gelmesinin yıllar alabileceğini söylüyor.

Katı hal bataryalar, lityum iyon pillere göre çok daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Yani aynı boyutta, çok daha fazla enerji depolayabiliyorlar. Bu da menzil artışı ve daha kompakt tasarımlar anlamına geliyor. Fakat teknoloji halen geliştirme aşamasında ve günlük hayatta kullanılabilmesi için önemli teknik engellerin aşılması gerekiyor.

Son yıllarda şarj hızlarında önemli ilerlemeler olsa da, bir elektrikli aracın bataryasını dakikalar içinde tamamen doldurabilen bir sistem henüz piyasada yok. Bu nedenle Huawei’nin hedeflediği değerler, şimdilik kâğıt üzerindeki hesaplardan ibaret.

Yine de bu çalışmalar tamamen yeni başlamış değil. Battery Tech Network’ün aktardığına göre, söz konusu teknoloji Huawei’nin 2023’te başvurduğu bir patentin konusu. Bu da şirketin en az bir-iki yıldır bu alanda yoğun mesai harcadığını gösteriyor.

Piyasada görmemiz zaman alacak

Uzmanlar, katı hal bataryaların yaygınlaşmasının, tıpkı lityum iyon pillerde olduğu gibi uzun yıllar alacağını düşünüyor. Ancak olgunlaştığında, elektrikli araçların menzil sorununu büyük ölçüde ortadan kaldırması ve sektörde dengeleri değiştirmesi mümkün.

Huawei’nin bu yöndeki adımları, kısa vadede yollarda karşımıza çıkmasa da, elektrikli ulaşımın geleceğinde çok önemli bir rol oynayabilir. Önümüzdeki yıllarda, bu alandaki yarışın kızışması ve yeni rekorların gündeme gelmesi sürpriz olmayacak.

Related Posts

Panik butonu açıldı: Dünya’ya bir uzay gemisi yaklaşıyor, tarihi de belli

Sosyal medyada yayılan ve tüm dünyada paniğe yol açan bir iddia gündemi sarstı: Güneş Sistemi’ne giren gizemli bir cismin, düşman bir “uzay gemisi” olduğu ve Dünya’ya doğru hızla yaklaştığı öne sürüldü.

Android telefonlara “tarçınlı çörek” müjdesi

Akıllı telefon dünyasında yeni Android sürümleri her zaman merakla beklenirken, Google’dan Android 17 için dikkat çekici bir detay geldi. Şirket, yeni sürüm için tatlı temalı geleneksel kod adını belirledi. Kullanıcıların yüzünü güldürecek bu kod adı, Android tutkunlarının şimdiden ilgisini çekmiş durumda.

Evrenin sırlarını açığa vuran yıldız sistemi

Çinli gökbilimciler, uzayın derinliklerinde eşine az rastlanır bir yıldız sistemi keşfetti. Bu sistem, bir pulsar ve onun yörüngesindeki bir yıldızın karmaşık dansından oluşturdu. Pulsar, yani ışık saçan, yoğun ve hızla dönen bir nötron yıldızı …

Ne Tesla ne Porsche: Yeni motor kg başına 56 beygir güç üretiyor

Tesla ve Porsche gibi devleri geride bırakan ve kilogram başına 56 beygir güç üreten yeni nesil bir elektrik motoru, otomotiv endüstrisinde oyunun kurallarını yeniden yazıyor.

Yıldızlar iki kez patlayabiliyor: Kozmolojide büyük keşif

Evrenin en etkileyici olaylarından biri olan süpernova patlamaları, yıldızların yaşamlarının sonundaki dev patlamalar olarak biliniyor. Fakat bilim insanlarının son araştırması, bazı yıldızların bir değil, iki kez patlayabildiğini ve bu patlamanın görsel kanıtlarını ortaya koydu.

Ebrar Keskin’den altın madalya

Milli para atlet Ebrar Keskin, Çekya’da devam eden Dünya Para Atletizm Grand Prix yarışmasının 9. ve son ayağında gülle atmada altın madalya kazandı.