İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden Online Alışverişte Kokunun Rolüne Dair Önemli Araştırma
İEÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aydın Akan ve Öğretim Görevlisi Dr. Rıza Sadıkzade, online alışveriş sürecinde kokunun tüketiciler üzerindeki etkisini araştırmak için Türkiye’de bir ilk proje gerçekleştirdi.
Araştırma kapsamında, internetten alışveriş yapan tüketicilerin kokulu ve kokusuz ürün ambalajlarına verdikleri beyin sinyali ve heyecanlanma tepkileri ölçüldü. Dr. Rıza Sadıkzade, kokulu ürünlerin tüketicilerin zevk ve uyarılma tepkilerini yüzde 90 oranında artırdığını belirterek sonuçları açıkladı.
İnternetten alışveriş yaparken daha az harcama yapmak için yapılması gerekenler
‘Kokular, Firma Tercihinde Büyük Etki Sağlıyor’
Araştırmanın anketlerle desteklendiğini belirten Dr. Sadıkzade, kokuların firma tercihinde önemli bir etkiye sahip olduğunu vurgulayarak, kokulu siparişlerin insanların alışveriş ve tercih kararlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varıldığını aktardı.
İnternet bankacılığı kullananlar aman dikkat! Uzman isim 23 kritik maddeyi sıraladı
‘Duyguların Yüzde 75’i Kokudan Etkileniyor’
Dr. Rıza Sadıkzade, insanların duygularının yüzde 75’inin kokudan etkilenerek şekillendiğini belirterek, kokulu ambalajların firmalar üzerinde olumlu etkiler yarattığını söyledi. Araştırmada, EEG cihazıyla beyin sinyalleri ve heyecanlanma seviyesi ölçülerek insanların tepkileri analiz edildi.
‘EEG Sinyallerinin Koku Karşısındaki Tepkileri Ölçüldü’
Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Aydın Akan, EEG sistemi ile insanların fizyolojik sinyallerinin toplandığını ve bu sayede online alışverişte kokulu ürünlerin etkisi incelendiğini belirtti. Akan, yapılan çalışmada olumlu sonuçların elde edildiğini ifade etti.
More Stories
AMB Üyesi Schnabel’den faiz mesajı
Almanya’nın büyük havalimanlarında 10 Mart’ta 24 saatlik grev
Haksız Ücret İadesi Kazandı